Ja, maar en kanker deel 2.

In deel 1 kon u lezen hoe voeding belangrijk kan zijn bij de genezing van kanker. Maar het heeft meer nodig om tot een genezing te komen. Wat heeft o.a. de "ja maar", nu met kanker te maken? Dit legt HenkFransen weer zeer mooi uit. Ook hier leerde ik weer van. Want ook ik zegt altijd, waar je een ja maar neer zet, blokkeer je iets, dan laat je het niet stromen. Tot ik laatst zelf in de, ja maar ging, hoe? Dit lees je in deze blog. Lichaam, voelen, denken, relatie en je Ziel behoren in harmonie te zijn. Zo kan jij je zelf genezen ook Kanker, bijzonder, maar zeker zo logisch.


Voelen is letterlijk emotionele voeding, waar we ons ook mee kunnen vergiftigen. We hebben toxische emotie, relatie en gedachten. Liefde is afstemmen op behoeftes, veel mensen zijn het contact met behoeftes kwijt geraakt. Wanneer mensen contacten hebben met hun behoeftes weten ze vaak niet hoe ze daar goed voor moeten zorgen, laat staan erover te communiceren op een manier waarmee je, jezelf of  anderen kan verrijken. Je bent wel zelf verantwoordelijk voor deze behoeftes.

Als je invulling geeft aan je behoeftes en of die van een ander verrijk jij jezelf dat is een enorme zelfgenezend niveau. Helaas zijn we ook dit natuurlijke contact kwijt geraakt. omdat we hier al op jonge leeftijd van afgeschreven zijn. Henk vertelt een mooi voorbeeld hiervan in zijn video. 

Omdat behoeftes op jonge leeftijd niet worden vervuld, bijv. het huilen van een baby die honger heeft, maar een moeder wordt geleerd op gezette tijden te voeden, heeft al gevolgen. Kortom als gevoelens keer op keer niet worden ingevuld, slaan de behoeftes dood.

Wanneer er wel aan die behoeftes wordt voldaan krijgt het de vervulling van vreugde, voldaanheid, liefde, verbondenheid. Kortom, alle deze emotie's, wat uit medisch onderzoek is bewezen, zal het immuunsysteem versterken de levenskracht verhogen.

Wanneer die behoefte niet worden voldaan, wordt het primitieve brein geactiveerd (oerbrein). Gaat de mens in de overlevingsstand, denken in beperkingen (pessimisme), ook in de, 'ja maar', Er zijn wanneer er een gat zit in die behoeftes allerlei trainingen voor, die niet zullen aanslaan omdat het veel dieper ligt. 

Hier kom ik uit op mijn," ja maar":  Dit ondervond ik zelf aan de lijve bij een training op het werk, op werkniveau dan. Waar ik halve wegen de training geïrriteerd raakte en er wat van zei. Ook ik ging in de ja maar.... waarop de trainer, het zelfde antwoordde wat ik altijd zegt, kreeg het dus terug gekaatst 🙅.

Nu snap ik na het zien van de video, waarom ik in de 'ja maar' schoot, in 14 jaar werd er niet aan onze behoeftes voldaan op het werk, het zat dus dieper. De trainer hamerde op iets ipv die 'ja maar' te ontpluizen, wat dus een andere kant opging en ik er wat van zei, we kwamen dus niet bij het werkelijke gevoel uit, laat staan tot de juiste oplossing. Want wat de trainer ons aanreikte deden we al 14 jaar zonder succes en eens houd dat het op. Niet alle behoeftes kunnen beantwoord worden toch? Zeker als er 350 mensen hiermee bereikt moet worden om aan de behoefte van de receptionistes te voldoen. Voor mij werken namelijk dan 2 magische woorden heel goed, loslaten en accepteren.  Wanneer je dat kan, kan je ook sommige behoeftes loslaten en accepteren dat deze niet in vervulling gaan. Henk legt dit ook mooi uit en hoe je de mensen met een beperkte gedachten kan bereiken.

Gedachten zijn de brug tussen de ziel en het lichaam. Tal van oude traditie zeggen dat de mens, geest is, die incarneert op aarde in een lichaam. om daar uitdrukking te geven aan die ziel, dat doet de mens door middel  van overtuiging, door middel van zijn gedachten. Overtuigingen waarin de mens overmaten in gelooft. Gedachten zijn instrumenten een scheppende kracht. Henk verteld een zeer mooi voorbeeld van een patiënt in zijn praktijk. Hoe de kracht van een overtuigingsgedachten krachtig is en aanzet tot zelfgenezing, samen met de chemokuur. Gedachtekracht is zeer sterk, zeker als je er in geloofd.

Mensen die getroffen worden door kanker krijgen dit vaak door een opeenstapeling van emotionele factoren. Dit is dus kort samengevat wat Henk verteld in zijn videoboodschap. Neem de moeite en kijk deze eens. Ik vond het weer verrijkend. 



Sterke Groet
Jolanda

Reacties